ספונסר זו לא מילה גסה

אמש הסתיימו אירועי שבוע האופנה החמישי בתל אביב. מעבר לחשיפה ששבוע האופנה נותן למעצבים, הוא לאט לאט שם את תל אביב על המפה יחד עם אירועי האופנה באירופה ובניו יורק.

 

בחו"ל שבוע האופנה נערך פעמיים בשנה. לדוגמא בניו יורק שבוע האופנה החל אי שם באמצע המאה ה-20 והוא מושך אליו אלפי אנשים מתעשיית האופנה. החל ממעצבים, קניינים, עיתונאים וכמובן סלבריטאים. השנה כמו שנה עברה וכמו לפני שלוש שנים קראתי ביקורות רבות על כך ששבוע האופנה לא תורם למעצבים ובכלל טורי הביקורת נגד משפחת גינדי כספונסר של שבוע האופנה היו רבים. באחד מכלי התקשורת מתחו ביקורת ששבוע האופנה נערך בקניון מנוכר שכולל בעיקר רשתות בינלאומיות.


כישראלים אנחנו מאוד אוהבים להעביר ביקורת ובשנים האחרונות אנחנו מאוד אוהבים לבקר ואולי אפילו "לשנוא" את ה"עשירים", ה"טייקונים" או "אנשי הנדל"ן". אך המציאות היא שלא ניתן לערוך אירוע אופנה כה יקר ללא נותני חסות. בפועל, גם בבירות האופנה, מדובר באירוע שללא ספונסר עם כיסים עמוקים הוא אינו יכול להתקיים. כך למשל מרצדס לקחה חסות על שבועות האופנה בניו יורק, בברלין ובאוסטרליה.
 
צריך להבין, מדובר באירוע בהיקף כספי עצום של מיליוני שקלים. אם המעצבים יאלצו לשלם את כל האירוע הזה מכיסם זה פשוט לא ישתלם להם או שיפשטו רגל. במקרה של שבוע האופנה של תל אביב, החסות הראשית של גינדי מאפשרת לערוך אירוע אופנה נוצץ, לחשוף מעצבים בפני הקהל הישראלי והתקשורת הזרה, לתת יחד עם מפעל הפיס הזדמנות למעצבים צעירים לעלות על המסלול ולאפשר לערוך ערב התרמה לעמותות וארגונים חשובים כמו "רוח נשית" במקרה של שבוע האופנה 2017. לבקר אירוע בסדר גודל כזה מכיוון שעומד מאחוריו נותן חסות הוא מנותק מהמציאות.


לגבי מיקום אירועי האופנה, צריך לזכור שחברות עסקיות ובמקרה הזה משפחת גינדי, הם לא עמותה ללא מטרת רווח. הם השקיעו עד היום עשרות מיליוני שקלים בשבועות האופנה כדי למתג את הקניון החדש. זו המטרה שלהם וזה בסדר גמור. מדובר בעסקה בה כל הצדדים מרווחים. גינדי מרוויח מיתוג והמעצבים מרווחים חשיפה.
 
ועוד משהו לסיום. נכון, חלק גדול מהרשתות בקניון החדש הן רשתות בינלאומיות. ראשית, בדרך כלל חנויות מעצבים לא נמצאות בקניונים. מעבר לכך, אם הצרכן הישראלי לא היה נוהר לחנויות שמוכרות בגדים במשקל והיה מוכן לשלם קצת יותר בשביל בגד איכותי, יכול להיות שגם המעצבים המדהימים שהציגו בשבוע האופנה האחרון היו פותחים סניפים בקניון האופנה החדש של גינדי.
 
כולי תקווה שמפיק העל, מוטי רייף שבאמת תורם רבות לתעשייה הזאת ימצא ספונסר שבעזרתו ניתן היה לערוך את שבוע האופנה 2018.


איתמר סיידא