אם אתם מעוניינים לחזור רגע למאה ה-18 או ה-19 מומלץ לטייל בפסאז'ים של פריז. 

הפסאז'ים נשארו בדיוק אותו דבר רק כמובן מתוחזקים להפליא. ולא.. הם לחלוטין לא דומים לפסאז'ים שהיו כאן בארץ הקודש במאה הקודמת וחלקם נותרו עד היום שוממים ומפחידים.

ראשית מדוע הפסאז'ים בכלל הוקמו? באותם ימים רחובות בפריז היו עשויים בעיקר מחול שבימים גשומים הפכו לבוץ ללא תשתית ללא תאורה בקיצור הבנתם.... לאחר הצלחת הפלא רויאל שנחשב לקניון הראשון בפריז החלו לבנות פסאז'ים שהיו בעצם מעבר בין רחוב אחד לשני כאשר המעבר הזה היה מרוצף, עם אורות, עם גג שמגן מהגשם וחנויות עם חלונות ראווה. 

בנוסף הם נחשבו למקום בטוח יחסית לרחוב ולכן עד מהרה הם הפכו לסיפור הצלחה.עם השנים מעמדם דעך בין היתר בשל בניית רחובות פריז כמו שהם היום. בשנים האחרונות עשרות פסאז'ים שוקמו ושוחזרו. ניתן למצוא בהם חנויות בולים, חנות שאוספת מכתבים שהלכו לאיבוד במלחמת העולם השנייה ולעולם לא הגיעו ליעדם, חנות המתמחה במקלות הליכה חלקם מאוד יקרים וגם חנויות המתמחות באלכוהול, בארים מיוחדים ועוד. 

שימו לב שהכניסה לפסאז'ים נסגרת בשעות הלילה.כאשר אתם מגיעים לפריז, שווה לסייר בהם כמו לדוגמא, גאלרי ויוויאן , פסאז פנוראמה פסאג גראן קר ופסאג' ואנדום.מעבר להיסטוריה הפסאז'ים הם גם לוקיישן נפלא לצילומים. ולמה אני מזכיר את זה? מכיוון שאני צלם ישראלי המגיע לפריז כל מספר שבועות לצלם בין היתר אתכם, ישראלים המעוניינים במזכרת פוטוגנית במיוחד מהעיר המדהימה הזאת. בין לבין אם תרצו אני גם מסביר על הלוקיישנים וההיסטוריה שלהם. אני חי את העיר מת עליה, נרגש בכל ביקור ומעוניין להעביר את היופי ואהבה הזאת גם אליכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.